Detalj

Novosti

EUROPSKI I SVJETSKI TJEDAN CIJEPLJENJA

U zadnjim tjednima travnja obilježavaju se Europski tjedan cijepljenja (20.-26.4.) i Svjetski tjedan cijepljenja (24.-30.4.), s ciljem naglašavanja važnosti cijepljenja u očuvanju ljudskog zdravlja i kvalitete života. Također se promiče cijepljenje u svim dobnim skupinama kako bi se zaštitile od zaraznih bolesti.

Tema obilježavanja Svjetskog tjedna cijepljenja je #CjepivaDjeluju čime se želi istaknuti kako su cjepiva i ljudi koji ih razvijaju, primjenjuju i primaju, prvaci cijepljenja jer štite zdravlje sviju, svugdje.

Ciljevi ovogodišnje kampanje su:

  • Ukazati na vrijednost cjepiva u očuvanju zdravlja djece, osoba svih životnih dobi, zajednice i društva u cjelini.
  • Naglasiti kako je redovno cijepljenje temelj za održive i postojane zdravstvene sustave te univerzalnu, sveobuhvatnu zdravstvenu zaštitu.
  • Ukazati na potrebu kontinuiranog poboljšanja programa imunizacije, detektiranja i uklanjanja barijera u dostupnosti cijepljenja, te povećati ulaganje u cjepiva i cijepljenje.

 

Cijepljenje potiče vlastiti imunološki sustav da se bori protiv određenog virusa ili bakterije kako ne bi došlo do razvoja bolesti, epidemije i  štetnih posljedica na društvo u cjelini. Cijepljenje spriječi 2 do 3 milijuna smrti godišnje u svijetu. Unatoč činjenici da cjepiva čuvaju zdravlje djece, 20 milijuna djece diljem svijeta je još uvijek necijepljeno. Nažalost, radi se o djeci koja su najsiromašnija i kojima su uskraćena osnovna prava na zdravo odrastanje i školovanje. Cjepiva čuvaju naš svijet od epidemija i pandemija zaraznih bolesti, karcinoma, antimikrobne rezistencije te je zbog toga kontinuirano nužno poboljšavati programe imunizacije, detektiranja i uklanjanja barijera u dostupnosti cijepljenja.

Cijepljenjem štitimo ne samo vlastito zdravlje nego i zdravlje drugih koji se ne mogu cijepiti zbog određenih razloga stoga je to bez dvojbe nesebičan čin brige o vlastitom zdravlju i predstavlja društveno odgovorno ponašanje.

 

NAPISALA: Ljubica Pavela, mag. pharm.